طرز تهیه باقالی پلو
نوشته شده توسط : admin

به آب در حال جوش برای آبکش کردن برنج مقداری نمک اضافه می کنم و برنج از قبل خیس خورده رو میریزم داخل آب جوش. دوسه دقیقه قبل از اینکه از روی حرارت بردارم و آبکش کنم باقالی هارو هم بهش اضافه می کنم تا چند تا قل بزنه و با برنج مخلوط بشه. آبکششون می کنم و با شوید خشک مخلوط می کنم و دم میذارم.دوست داشتین میتونین این موقع بهش ادویه هم بزنین. روش کمی آب روغن میدم تا دون و عالی دربیاد.

چندتا تکه مرغ رو به نمک و زردچوبه آغشته می کنم و توی روغن همه طرفشو سرخ می کنم. یدونه پیاز رنده شده رو هم با زرد چوبه سرخش می کنم تا به رنگ طلایی بشه. نصف یک فلفل دلمه خرد شده بهش اضافه می کنم کمی تفت میدم یکی دو قاشق رب هم میزنم تا اونم کمی تفت بخوره و خوشرنگ بشه. مرغ هارو همراه یدونه چوب دارچین بهش اضافه می کنم یکی دو قاشق زعفران روش میریزم با کمی آب میذارم بپزه. نمک و فلفلش رو اندازه می کنم کمی آبلیمو بهش میزنم. وقتی پخت و کمی از آبش باقی موند برای عطر و بوی بهترش یکی دو قاشق زعفران دیگه روش میریزم و زیرش روخاموش می کنم.

 

منبع: اینستاگرام




:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: